Vrijdagmiddag, 25 november 2011
Priscilla ligt nog steeds veilig achter haar anker op de Sand Anchorage voor de monding van de Humber. Vele schepen wachten tot dat er een laad- of losplaats beschikbaar.
Het naast de Priscilla geankerde schip Catch 22 (ja, zoals de boektitel) heeft de ruimen gewassen. De ruimen zijn wat opengezet om te drogen. Een goede gewoonte aan boord van zeeschepen is om al een dekwaspomp is bijgezet altijd een ankerwas te openen.
Dit voorkomt bij het dichtdraaien van de dekwas een te hoge druk in de leidingen en afsluiters.
Het weer verandert heel snel. Van redelijk zonnig tot een wolkbreuk en naar zwaar bewolkt binnen een half uur.
Om 16:00 uur gaat het alarm af. Fire Drill. Er wordt gesimuleerd dat er in de gyrokompasruimte (tussen de hut van HWTK Alain en die van mij) brand is. De drill wordt behoorlijk goed uitgevoerd. Bij het diner wordt de drill geevalueerd en er worden aanbevelingen gedaan door het Safety Commitee. Een en ander verwerk ik in 2 rapportjes. Gauw naar mijn kooi (bed), want om middernacht (GMT) kom ik weer op voor de nachtelijke ankerwacht.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten